knime utilization in Energy Industry - onshore oil and gsa operation, refinery, and petrochemicals

Hello, I’d like to inquire if KNIME has been utilized in the energy industry, particularly in oil and gas onshore operations, refineries, LNG, and petrochemical facilities. Thank you.

I am very interested to know

Hi @tushargandhi

Welcome to the KNIME Community! There are some references available on the KNIME website regarding this topic.

There is also a bunch of articles on Medium, for example:

But it all comes down to your specific use case. Perhaps the solution that you are looking for is also applicable to other industries and more information is available elsewhere.

I would therefore recommend to elaborate more on what you are looking for in KNIME and then for sure people will be able to jump in :wink:

3 Likes

@tushargandhi an interesting question. Maybe @Aldemir can share some insights

1 Like

Welcome, Tushargandhi!

I use Knime at Petrobras - Brazilian Petroleum Corporation. We have the SAP ERP system. With Knime, I can run transactions via Python, transform the data, and output the results to an Excel spreadsheet. Knime is powerful for processing large volumes of data.

I also use Power BI Desktop and Power Query in Excel, but Knime allows me to automate repetitive tasks without using code. When needed, just a few lines are enough to generate a wealth of information.

I have other colleagues in the Refining department who use Knime for operational situations. I work in the finance and accounting area.

4 Likes

Ola Aldemir,

Não sabia que você era brasileiro! Também sou e trabalho com CRM< email marketing e analises/reportes.

Qualquer coisa, trocamos figurinhas, rs.

Abs,

Denis

Show de bola meu amigo! O Knime é uma ferramenta muito interessante. Eu tenho tirado muitos resultados da ferramenta, principalmente depois que comecei a usar o Python para automatizar extrações do SAP. Ela é nocode em parte. Eu como não sou fera em Python, consigo fazer muito com o Knime. Pena que a empresa não tem a versão Server. Estão licitando isso. O Pentaho está na disputa. Vamos ver no que dá. QQ coisa me chama que falamos. Gosto de compartilhar. Uma pena que a empresa restrinja compartilhar conteúdos por conta da sensibilidade dos dados. Tenho vídeos legais explicando o que já consegui fazer com o Knime. Dá até pra rodar macro vba a partir do Knime, usando Python. Meu email aldemirjr@petrobras.com.br

Opa, claro, o meu email é denis.iongbloed@expertsender.com.br

Sim, eu tenho feito muita coisa por conta mesmo, mas o que me deixa com uma vantagem usando knime sobre pentaho é a tratativa de json. Não tem comparação sobre isto, então se você usa ou precisa trafegar dados pelo fluxo, knime será a sua melhor opção sobre todas.

Qualquer coisa, abre aqui os tópicos que sempre que posso, participo.

Gde abs, Denis

1 Like

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.