Buenas tardes a todos.
A ver si me podeis ayudar.
Estoy analizando las ventas de clientes en un rango desde 24/08/2014 hasta 31/01/2019.
Para sacar datos reales, he cogido los años enteros y he filtrado desde 2015 a 2018.
He calculado el CLV de cada cliente por año y aquí es donde surgen las dudas:
1.- como puedo agrupar o clasificar para ver la progresión en % de CLV de ese cliente, de año en año?
2.- Hay alguna forma gráfica o en tabla, para visualizar mejor el movimiento de cada cliente en todos estos años?
En conclusión, estoy haciendo el estudio para sacar conclusiones del comportamiento del cliente, para ver los clientes que me han generado más valor y los que menos.
También quiero ver donde se han perdido esos clientes de valor, en que año? y ver si los clientes de menos valor se han incorporado con el tiempo y aportan valor.
So if I understood it correctly, you have CLV values for every client from 2015 to 2018, right?
For question 1, I think that there are many things that you could do. If you want to just check by how much the CLV of each client increased year by year, you can use the Rule Engine node to create new attributes that correspond to these percentages. For example, you can have a rule like [(CLV_2016 - CLV_2015)/CLV_2015]*100 that creates an attribute with CLV growth percentages for 2016 (wrt 2015). After that, you can use a clustering algorithm such as K-means to group your clients based on CLV values and/or percentage growths – it’s really up to you. Depending on how distinctive these values are, the groups can be very informative.
After grouping your clients by their CLVs (or just their growth percentages), you can get, for each group, the median CLV per year (or median growth per year) and plot them using simple line plots. You can also use the group means for that, but remember that means are more sensitive to outliers than medians.
Thanks so mucho Alinebessa.
I think it’s a great idea. I had thought about it, but I wasn’t sure how to do it. Now, I have another question that I’m posting in this thread."
Hola
Adjunto workflow para ver si me podeis ayudar.
En el nodo 50 tengo una tabla con clientes fieles, nuevos, perdidos y esporádicos, quiero sacar una tabla con esos clientes y la suma de sus pcv y la mediana del pcv para cada grupo indicado. Y después representarlo en un gráfico.
Hice un group by para sacar ese dato de cada cliente, pero después no he sido capaz de agruparlos todos.
Los nodos después del group by que sale del nodo 50, son pruebas erróneas.
A ver si me podéis echar una mano.
Gracias Actividad 1 CRM Abril 08 xx.knwf (107.7 KB)
Since your workflow is reset, we can’t see the configurations of any of the nodes. Also, there is a quite a lot going on in the workflow…
Could you upload a workflow instead that includes just the bit you’re interested in around the Joiner in node 50, using some dummy data? You’ll either need to upload the data, or upload the workflow in an executed (not reset) state, so we can see what’s going on.
What do you mean by you “have not been able to group them all” and “erronenous tests”? (Sorry, I am using the English translator here so it’s probably not exactly what you said.)