Based on the node description, it requires a Numeric Field.
But it seems I am able to select the "type" to be a boolean field, but when I execute the node, I get a Null Pointer Exception.
So i guess the answer is no?
2014-11-10 16:18:44,086 ERROR KNIME-Worker-79 Linear Regression Learner : Execute failed: ("NullPointerException"): null
2014-11-10 16:18:44,087 DEBUG KNIME-Worker-79 Linear Regression Learner : Execute failed: ("NullPointerException"): null
java.lang.NullPointerException
at java.util.ArrayList.addAll(Unknown Source)
at org.knime.base.node.mine.regression.RegressionTrainingData.<init>(RegressionTrainingData.java:155)
at org.knime.base.node.mine.regression.RegressionTrainingData.<init>(RegressionTrainingData.java:101)
at org.knime.base.node.mine.regression.linear2.learner.Learner.perform(Learner.java:106)
at org.knime.base.node.mine.regression.linear2.learner.LinReg2Learner.execute(LinReg2Learner.java:131)
at org.knime.base.node.mine.regression.linear2.learner.LinReg2LearnerNodeModel.execute(LinReg2LearnerNodeModel.java:160)
at org.knime.core.node.NodeModel.executeModel(NodeModel.java:552)
at org.knime.core.node.Node.invokeNodeModelExecute(Node.java:1097)
at org.knime.core.node.Node.execute(Node.java:948)
at org.knime.core.node.workflow.NativeNodeContainer.performExecuteNode(NativeNodeContainer.java:529)
at org.knime.core.node.exec.LocalNodeExecutionJob.mainExecute(LocalNodeExecutionJob.java:95)
at org.knime.core.node.workflow.NodeExecutionJob.internalRun(NodeExecutionJob.java:179)
at org.knime.core.node.workflow.NodeExecutionJob.run(NodeExecutionJob.java:110)
at java.util.concurrent.Executors$RunnableAdapter.call(Unknown Source)
at java.util.concurrent.FutureTask.run(Unknown Source)
at org.knime.core.util.ThreadPool$MyFuture.run(ThreadPool.java:120)
at org.knime.core.util.ThreadPool$Worker.run(ThreadPool.java:240)
2014-11-10 16:18:44,087 DEBUG KNIME-Worker-79 WorkflowManager : Linear Regression Learner 2:8 doBeforePostExecution
2014-11-10 16:18:44,087 DEBUG KNIME-Worker-79 NodeContainer : Linear Regression Learner 2:8 has new state: POSTEXECUTE
It might work if you compute the column's domain (most probably true and false :) ) with the Domain Calculator node. (The error message should clearly be improved though.)